jag glömmer dig aldrig

Natten mellan den 11 september och 12 september gick en väldigt nära vän till mig bort, En stor del av mig gick bort. Det var en tjej som blev 16 år gammal, inte ens hunnit fylla 17 år. Det var bara någon vecka innan hennes födelsedag, den hon längtade till och redan hade planerat. En tjej med världens största och finaste hjärta. En sån stark tjej, någon jag beundrade.
Även om hon mådde dåligt kom hon alltid med det största leendet. Vilken människa orkar göra det? Det var en helt vanlig fredag, du, jag och julia skulle träffas och försöka hitta fest eller bara hitta på något jävligt sjukt som vi alltid gjorde.
Jag försökte få tag på henne, men ingen svarade. Verken där hemma eller på hennes telefeon. Jag blev orolig, och Sabina ringde mig och berätta att jag var tvungen att komma. Cyklade i 100 för jag förstod att det vfar något som hade hänt, Jag kom dit och alla var ledsna och tysta. Sabina säger: Amanda har gått bort..
Jag visste inte var jag skulle ta vägen. Förstod ingenting. Aldrig har någon så nära gått bort. Aldrig har jag mist en sån fin vän. Aldrig kunde jag ana att det skulle gå så snabbt eller att jag skulle förlora en av mina närmsta vänner i denna åldern, men det är nu efter detta jag förstår att man ska ta vara på varandra. Visa att man älskar varandra, bry sig om varandra. Livet kan ta slut när som.
Jag kommer ihåg alla amandas och mina minnen, dem är så otroliga och jag bär mig med dem vart jag än går. Allt jag gör, gör jag för dig. Jag vet att du är med mig hela tiden. Jag vet att du är med på festerna och dansar med mig, skrattar med mig, skriker och är galen! Det du älskade att göra. jag hoppas du har det bra nu, vart du än är.
Du som alltid kom med det största leendet, med det underbara skrattet. Vad hade du gjort för att förtjäna detta? Ingenting, Men gud ville ha tillbaka sin ängel igen. Sin finaste och dyrbaraste ängel.
Det finns inte ord, Jag finner inga ord längre. Jag har blivit så svag sen du gick bort, men det är kanske inte så konstigt när man förlorar en av sina bästa vänner. Men jag vet att jag kommer bli stark av detta i slutändan. Jag lever för dig nu Amanda.
Jag kommer ihåg när du och jag var på 18årsfesten för martin och rikard, jag kommer ihåg förfesten innan hos dig. Fyfan vad kul vi hade! När du och jag dansa på stolarna, till "Sexy Bitch", eller taxin på väg dit, Kommer du ihåg som vi dansa heeela kvällen? Så galna vi var! Vilka minnen vi har tillsammans, jag bär med mig dem vart jag än är. Det är inget jag glömmer bort, aldrig någonsin.
När vi åt chilliconcarne hemma hos dig, hoppa på din studsmatta efter det, malmöfestivalen, lindex, sommaren, våra video, våra favorit-låtar, alla våra idiotiska dagar, alla gånger vi träffades för att prata och trösta varandra.
Världens finaste ängel, jag kommer alltid att älska dig.




Kommentarer
Postat av: anni

Så fint, hjärtat! Finns här med dig hela tiden.

2009-11-07 @ 19:18:03
Postat av: Rebecca Sveberg.

Jättefint skrivet! Hon finns alltid med oss.

Gud vad jag saknar henne.. Världens Finaste Amanda. Du vet att jag alltid finns här. Jag älskar dig mest i hela världen. Världens bästa syster!

2009-11-09 @ 20:40:55
URL: http://rebeccasveberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0